• Learning for Leadership 

      Halvorsen, Kjell Atle; Skrøvset, Siw; Irgens, Eirik J. (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2016)
      How do participants in the National Leadership Education for School Principals conceptualize school leadership, and how has their participation in the program affected them as leaders? These are the questions analyzed in this article, based on data from a student cohort comprising 63 students. We have analyzed one of their portfolio texts and their responses to an electronic open-question ...
    • Lærere i nye roller som oversettere: Hvilket handlingsrom har de for utvikling? 

      Furu, Eli Moksnes; Skrøvset, Siw; Slettbakk, Åse (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2020-10-07)
      <p>This article contributes to considerations about the development of the teaching profession. The study focuses on teachers in new roles – teachers who practice in the school while also being responsible for school development in their subject field. The empirical material in this longitudinal study includes interviews with three groups of teachers; from the project Matematikk i nord (2007–2011), ...
    • Skolevandring : et nytt verktøy for ledelse og læring 

      Skrøvset, Siw (Book; Bok, 2008-11)
      Ledelsesverktøyet Skolevandring er et relativt nytt konsept som mer eller mindre systematisk er tatt i bruk ved en del skoler i Norge. I boka beskrives og drøftes hvordan skolevandring ble drevet ved en grunnskole gjennom et år og hva som kom ut av det, for lærere og rektor. Ideen til prosjektet som boka bygger på, kom fra rektor selv; skolevandring var et verktøy i tiden. Hun ønsket å styrke sin ...